جواب: در جواب سؤالات قبل مرقوم اين حکم که در قضا نازل در سفر و حضر هر دو يکسان است.
جواب: همان وضو کافی است تجديد آن لازم نه.
۶۳- سؤال: در کتاب اقدس صلات ٩رکعت نازل که در زوال و بکور و اصيل معمول رود و اين لوح صلات مخالف آن بنظر آمده.
جواب: آنچه در کتاب اقدس نازل صلات ديگر است ولکن نظر به حکمت در سنين قبل بعض احکام کتاب اقدس که از جمله آن صلات است در ورقه اخری مرقوم و آن ورقه مع آثار مبارکه به جهت حفظ و ابقای آن به جهتی از جهات ارسال شده بود و بعد اين صلوات ثلاث نازل.
جواب: اتّکال به ساعت جايز است.
جواب: عمل يکی از اين صلوات ثلاث واجب هر کدام معمول رود کافی است.
جواب: وضو مربوط به نماز است در هر صلات بايد تجديد شود.
۶٧- سؤال: در صلات مبسوط که فرمايش رفته بايستد مقبلاً الی اللّه چنين مینمايد که قبله لازم نباشد چنين است يا نه.
جواب: مقصود قبله است.
جواب: مقصود جميع ما نزل من ملکوت البيان است. شرط اعظم ميل و محبّت نفوس مقدّسه است به تلاوت آيات. اگر يک آيه و يا يک کلمه به روح و ريحان تلاوت شود بهتر است از قرائت کتب متعدّده.
۶٩- سؤال: آيا شخص میتواند در کتاب وصيّت از اموال خود چيزی قرار بدهد که بعد از وفات او در امورات خيريّه صرف شود به غير اداء حقوق اللّه و حقوق ناس يا آنکه جز مخارج دفن و كفن و حمل نعش حقّی ندارد و ما بقی اموال کما فرض اللّه به ورّاث مىرسد.
جواب: انسان در مال خود مختار است اگر بر اداء حقوق الهی موفّق شود و همچنين حقّ النّاس بر او نباشد آنچه در کتاب وصيّت بنويسد و اقرار و اعتراف نمايد مقبول بوده و هست. قد اذن اللّه له بان يفعل فيما ملّکه اللّه کيف يشآء.
جواب: مخصوص کبار است و همچنين صلات ميّت آن هم مخصوص کبار است.